Alle mekanikerne hos Hercules har en egen app for arbeidsordrer på mobilen.
– Der kan alle se hvilke serviceoppdrag som er prioriterte, og med bare ett klikk kan mekanikeren «takke ja» til oppdrag. Når oppdraget er ferdig, rapporterer mekanikeren hvor lang tid oppdraget har tatt, og svarer dessuten på spørsmål om hva som forårsaket oppdraget og om det var uplanlagt. Løsningen har vært i bruk siden årsskiftet, og hver tredje måned ser vi gjennom alt uplanlagt vedlikehold og andre oppdrag internt», forteller Jan-Erik.
I appen har mekanikerne også tilgang til informasjon om motortimer, planlagte og avsluttede tiltak, serviceskjema, kjøreanvisninger til maskinen med mer. I arbeidsordren kan man også legge inn informasjon om reservedelbestillinger, når delene er sendt og planlagt leveringstid. Man kan også dokumentere med bilder før/etter en reparasjon.
Mekaniker Roger Linder er fornøyd med hvordan appen har blitt:
– Alt i alt har den blitt bedre, og den er et nyttig verktøy for meg i det daglige. Jeg bruker den fortløpende, legger inn arbeidsordrer og rapporterer årsaken til stillstand ved hjelp av forskjellige kategorier. Appen gir meg også muligheten til å se på avsluttede oppdrag, slik at jeg kan jobbe forebyggende.