Lukk
Tilbake
Lukk
Tilbake
Lukk
Tilbake
Lukk
Tilbake
Lukk
Tilbake
Lukk
Tilbake
Lukk
Tilbake
Lukk

Kundehistorier med Infobric

Hva sier kundene om Infobric Fleet?

Treano Bygg

Kundehistorier med Rasmuss Leo

Hvem er Treano?

Kan du fortelle oss mer om ditt fokus i Treano, hvor mange ansatte du har og din rolle i selskapet?

Treano er et entreprenørselskap med fokus byggetjenester i prosjekter mellom 0 og 50 millioner, med fokus offentlig forvaltning, særeiendommer, kommuner og kommunale selskaper. Vi har også mange rammeavtaler med offentlige anskaffelser. Vi er sertifisert som «Great Place to Work» og streber etter å bli en av bransjens mest attraktive bedrifter. Vi har cirka 200 ansatte, hvorav 110–115 er snekkere. Jeg er innkjøpssjef og har ansvar for alle sentrale avtaler i selskapet samt prosjektog forretningsutvikling. Jeg har jobbet i Treano i totalt 6 år, hvorav de siste 2 årene som innkjøpssjef. 

Kan du fortelle oss mer om ditt fokus i Treano, hvor mange ansatte du har og din rolle i selskapet?

Et av våre unike segmenter er SAWI, hvor vi bygger luksusvillaer i Trelleborg og Falsterbo. Det kan være villaer verdt mellom 10 og 50 millioner, men det er ingen øvre grense. Kunden går til arkitekten sin og sammen lager de et hus etter eierens ønsker, kommer de til oss for tilbud og vi bygger huset for dem. Dette er noe som skiller oss fra andre konkurrenter som også er i milliardklassen. 

Hvor mye av omsetningen din kommer fra SAWI-segmentet? 

Et av våre unike segmenter er SAWI, hvor vi bygger luksusvillaer i Trelleborg og Falsterbo. Det kan være villaer verdt mellom 10 og 50 millioner, men det er ingen øvre grense. Kunden går til arkitekten sin og sammen lager de et hus etter eierens ønsker, kommer de til oss for tilbud og vi bygger huset for dem. Dette er noe som skiller oss fra andre konkurrenter som også er i milliardklassen. 

Samarbeidet med Infobric

Du har samarbeidet med Infobric ganske lenge. Hvordan startet ditt samarbeid med Infobric? 

Vi har faktisk alltid hatt et samarbeid med Infobric, helt siden vi startet. Kanskje ikke så dyptgripende som det er i dag, men det begynte med mannskapsregistrering. Infobric er markedsleder i den verden, så det var naturlig for oss å samarbeide.  

 

Deretter inngikk vi et samarbeid med Equipment loop, nå Infobric Equipment. Vi var tidlig ute med å hoppe på deres løsning da de var i startgropene. Vi har hjulpet Simon med å utvikle appen og plattformen. Da hadde vi et samarbeid med AdMobile, nå Infobric Workorder. Vi hadde en avtale med dem om bemanning og hjalp dem med å utvikle sin nye byggekoordinator-prosjektportal. Alle selskapene vi har samarbeidet med har kjøpt Infobrics, så det har blitt et veldig naturlig samarbeid! 

Det er flott å ha alt samlet da, antar jeg, at alt går til ett og samme firma som du er fornøyd med?

Det er det, absolutt. Vi er veldig fornøyde. Vi var litt nysgjerrige hva som ville skje når Infobric kjøpte Equipment loop, men de har klart å ta vare tjenestene sine slik de var. Vi kan fortsatt ringe Simon og komme med forslag, ordner de det. Alle utviklingsforslag vi har kommet med har blitt gjort innenfor rimelige nivåer. det er kjempegøy. 

det startet med mannskapsregistrering, ble det verktøy sammen med Infobric Equipment, og også flåtestyring med Fleet? 

Akkurat, etter det har vi utvidet virksomheten vår med kjørebok til våre servicebiler, gjennom Infobric Fleet. For oss var det også et naturlig steg fordi vi allerede hadde et etablert samarbeid og klarte å lage en kostnadseffektiv avtale. 

 

Det har fungert veldig bra! Vi er fortsatt i startfasen, vi startet dette for ca 2 måneder siden. Målet var å ha det ferdig innen slutten av året, så vi har egentlig så vidt startet. Vi har totalt 115 servicebiler og etter det jeg forstår begynner vi å komme i fase nå. 

 

En av fordelene er prisen, samt at vi kan samle alt under samme tak, det kommer oss til gode. Vi får også tilgang til mer statistikk i Infobric’s system, nå kan vi følge med på utslipp fra bilene og kjøreadferden til sjåførene, noe som hjelper oss å få bedre innsikt i utslippene og miljøaspektet. 

 

Vår forrige løsning fungerte kun som en grunnleggende kjørebok, du kunne ikke logge inn og følge turene dine eller se statistikken din. Vi hadde ingen plattform for det. Prisen på Infobric var også gunstigere for oss. 

 

En annen stor fordel er at håndverkerne selv kan logge inn og se hvor mye de har kjørt privat. De får tross alt bare kjøre en viss distanse privat, så nå har de mulighet til å følge det selv. 

Miljøet er ekstremt viktig for oss og noe vi legger stor vekt på. Det var en av grunnene til at vi valgte dette systemet for våre elektroniske kjørebøker, fordi vi kan få ut den statistikken. Vi er med i en satsing som heter LFM30, lokalt veikart Malmö 2030, som betyr at man skal være CO2-nøytrale i Malmö innen 2030. Det er et tiltak som vi tar på største alvor. 

 

Et steg i det er at vi bytter ut bilparken vår akkurat nå. I dag har vi 16 elbiler på veiene og vi har bestilt like mange flere som våre håndverkere skal kjøre. 

Infobric Kunnskap

Vil du ha flere tips på hvordan du kan få en mer elektrisk bilpark? Last ned og les vår nye artikkel om elbiler i 2023, helt gratis!

  • Ladeinfrastrukturen og de langsiktige planene for utbedring
  • Elbiler mot fossilbiler, hvordan veies de opp mot hverandre
  • Rekkevidde på elbiler og hvordan distansen påvirkes av været
  • Elektriske varebiler og hvilken effekt de har på den totale TCO-en
  • Hvordan man kan holde kostnader nede til tross for økte avgifter

Utfordringer og integrasjoner

Hvilke problemer har Infobric hjulpet deg med å løse? 

Infobrics verktøysporringsløsning har hjulpet oss med å holde styr på alle verktøyene vi har. Vi har kunnet lage et unikt prosjektnummer for hver bil, slik at vi vet nøyaktig hva som er i hver enkelt sjåførs bil. Vi har også full kontroll over alle containerne med verktøy, slik at stedslederne enkelt kan følge dem. Det reduserer også tyveri av verktøy, da vi merker alle verktøy med egen numerisk kodemerking som legges inn i Equipment Loop-systemet. 

 

Takket være dette har vi vært i stand til å håndtere et tyveri av verktøy for omtrent to år siden effektivt. Politiet fant et sted hvor det var lett å finne våre merkede verktøy og vi fikk tilbake alle maskinene. Vi leier også verktøy fra Renta og Wagneskog, som er våre utleiemaskinleverandører, og deres verktøy kommer også inn i systemet takket være en tilknytning til Infobric. 

Hvor viktig er det for deg at systemene er integrert? 

Det er veldig viktig. Vi avsluttet et samarbeid med en utleieleverandør fordi de ikke ønsket å dele informasjonen med tredjeparter, noe som gjorde integrering vanskelig. De ville at vi skulle bruke appen deres, men det førte til at vi måtte bruke flere apper i stedet for én. 

 

Jeg blir allergisk mot alle disse appene. Det føles som om det er en app å bruke en annen app. Det var problemet vi fikk med den leverandøren som ønsket at vi skulle bruke appen deres. 

 

De tjener egentlig ikke mer penger på at vi bruker appen deres. Vi leier utstyr uavhengig av om vi bruker appen deres eller Infobrics app. Det er problemet som oppstår for oss. 

 

Så for oss er det egentlig en forenkling av vår hverdag når systemene er integrert. Spesielt til våre utleieleverandører som Renta og Wangesko. Det er virkelig en fordel. Renta har også en app, men det spiller ingen rolle om vi bruker appen deres eller Infobric’s app, det viktige for dem er at vi leier utstyret. 

Fremtid og effekt

hvordan ser du fremtiden, hva er det neste for dere?  

Akkurat er vi i fasen med å undersøke Infobrics andre segment, Infobric Field, som er en KMA (Kvalitet, Miljø og Arbeidsmiljø) plattform. Vi ser mye potensial i det og tror det kan hjelpe oss med å videre forbedre virksomheten vår disse områdene. 

Hva har vært effekten av at du har brukt flere deler av Infobrics sortiment? 

Akkurat er vi i fasen med å undersøke Infobric’s andre segment, Infobric Field, som er en KMA (Kvalitet, Miljø og Arbeidsmiljø) plattform. Vi ser mye potensial i det og tror det kan hjelpe oss med å videre forbedre virksomheten vår disse områdene. 

Se hvilke tjenester Rasmuss bruker

Elektronisk kjørebok og bompenger

Automatisk kjørebok som oppfyller Skatteetatens krav og digitaliserer reiseregningen.

Verktøysporing og automatisk inventering

Biler, maskiner, verktøy og utstyr – alt i en søkbar og sanntidsoppdatert kartvisning

Kjøreatferd

Følg opp førernes kjøreatferd og øk sikkerheten, reduser slitasjen og senk drivstoffkostnadene.

Back to store
Lukk