Tracking codes unloaded

Bruk av cookies

Hos Infobric nettsider bruker vi og samarbeidspartnerne våre cookies for å blant annet sikre at nettstedet fungerer som det skal, og for å følge opp og evaluere bruken av nettstedet (statistikk).

Du kan selv angi hvilke cookies som skal lagres, ved å redigere innstillingene dine. Hvis du vil akseptere samtlige cookies, klikker du på «Godkjenn» nedenfor. Les her for å få mer informasjon om hvordan vi bruker cookies.

Innstillinger for cookies

Du kan selv angi hvilke cookies som skal lagres i nettleseren din, ved å merke av i kategoriene av cookies du godkjenner nedenfor. Du finner mer informasjon om cookies her.

Lukk
Tilbake
Lukk
Tilbake
Lukk
Tilbake
Lukk
Tilbake
Lukk

En ansatt slutter

En ansatt slutter

Hva bør du gjøre i Tempus når en ansatt slutter? Det er flere ting du bør gjøre når en ansatt slutter. Vi viser deg hva du bør gjøre i ulike faser. 

Før siste arbeidsdag

Når du vet når den siste arbeidsdagen i ansettelsesforholdet er, kan dette legges inn i ansattregisteret i forkant i feltet «til dato». Dette vil gjøre at saldo på tidskonto ikke går i minus etter sluttdato.

 

Dersom den ansatte registrerer på terminal med brikke eller kort, bør dette innleveres.

Etter siste arbeidsdag

Når den ansatte har sluttet anbefaler vi å slette brikke/kort det er registrert med på terminal. Dette gjøres ved å markere den ansatte i ansattregisteret, gå på fanen «annet» og markere den/de linjene der brikke/kort står. Trykk så på «fjern» og lagre på menylinjen oppe til venstre.

Vi anbefaler også å fjerne brukernavn og passord på ansatt:

– Blank ut «brukernavn» og trykk på space/mellomrom og gjør det samme på feltene «passord» og «bekreft passord». 

– Husk å lagre.

Glemte du å legge inn sluttdato før siste arbeidsdag? Dersom sluttdato ikke ble lagt inn før ansatt sluttet så kan du justere tidskonto til null manuelt i redigeringsmodulen.

Når den ansatte er ferdig redigert kan du sette ansatt som inaktiv, slik at denne ikke teller med i lisensen. Dette gjør du ved å fjerne haken foran feltet «aktiv». Husk å lagre.

GDPR og ansatte som slutter

Som rutine bør man fjerne adresse, telefon og informasjon som evt. kan finnes på valgfritt fanen. I hht. GDPR så er det ingen krav om at timedata må slettes siden disse vil være nødvendig å beholde i statistikksammenheng for bedriften. Man kan evt. endre ansattnavnet hvis den ansatte skulle kreve timedata slettet. Ansattnummer kan også endres via egen funksjon i Tempus. Lag f.eks. en serie med ansattnummerr for de som slutter. På den måten vil det ikke være noen kobling mellom den ansatte og det som ligger av registreringer i systemet. Slik endrer du ansattnummeret i Tempus ansattregister ved å høyreklikke på den ansatte.
Back to store
Close