Så det startet med mannskapslister, så ble det verktøyshåndtering med Infobric Equipment, og nå også flåtestyring med Infobric Fleet?
– Akkurat, etter det har vi utvidet med kjørejournaler for servicebilene våre, gjennom Infobric Fleet. For oss var det et naturlig steg fordi vi allerede hadde et etablert samarbeid med Infobric og klarte å lage en kostnadseffektiv avtale.
Det har fungert veldig bra! Vi er fortsatt i startfasen - vi startet dette for cirka to måneder siden. Målet var å ha det ferdig innen slutten av året, så vi har egentlig så vidt startet. Vi har totalt 115 servicebiler og etter det jeg forstår begynner vi å komme i kapp nå.
En av fordelene er prisen, samt at vi kan samle alt under samme tak, det kommer oss til gode. Vi får også tilgang til mer statistikk i Infobrics system. Nå kan vi følge med på utslipp fra bilene og kjøreatferden til sjåførene, noe som hjelper oss å få bedre innsikt i utslippene og miljøaspektet.
Vår tidligere løsning fungerte kun som en grunnleggende kjørejournal, det var ikke mulig å logge inn og følge med på reisene sine, eller se statistikken sin. Vi hadde ingen plattform for det. Prisen på Infobric var også gunstigere for oss.
En annen stor fordel er at håndverkerne selv kan logge inn og se hvor mye de har kjørt privat. De har tross alt bare lov til å kjøre en viss strekning privat, så nå har de mulighet til å følge det selv.
Miljøet er ekstremt viktig for oss og noe vi legger stor vekt på. Det var en av grunnene til at vi valgte dette systemet for kjørejournalene våre, fordi vi kan få ut den statistikken. Vi er med i en satsing som heter LFM30 – Lokal Färdplan Malmö 2030, som handler om å bli CO2-nøytral i Malmø innen 2030. Det er et tiltak som vi tar svært alvorlig.
Et steg i det er at vi bytter ut bilparken vår akkurat nå. I dag har vi 16 elbiler som ruller, og vi har bestilt like mange flere som våre håndverkere skal kjøre.