Mange kommuner og entreprenører følger seriøsitetsbestemmelsene, hvor StartBANK er et anbefalt verktøy. Hos noen er det også et krav at underentreprenørene er godkjent i registeret. Det betyr at du som hovedentreprenør må sjekke hver enkelt underleverandør i StartBANK, som kan vise seg å være tidkrevende. Med integrasjonen til Infobric Site, kontrollsystemet for mannskapslister og adgangskontroll, får du opp leverandørregisteret i sanntid. Slik sparer du tid og får enkelt oversikt over leverandørene du skal samarbeide med.
Hva er StartBANK?
StartBANK (BANK= Bygg og Anleggsnæringens Kvalitetsregiser) er et felles leverandørregister brukt av innkjøpere innenfor bygg og anlegg, forvaltning, forsikring og fast eiendom i Norge. StartBANK ble etablert etter et initativ fra Byggenæringens Landsforening (BNL), med utgangspunkt i «Seriøsitet i byggenæringen».
Formålet er å bidra til at det benyttes seriøse leverandører, og at aktørene dermed kan konkurrere på like vilkår. I StartBANK kan du dokumentere gyldig skatteattest, skadeforsikring, firmaattest, HMS-erklæring m.m.
Hvordan fungerer integrasjonen?
Leverandørdata blir samlet inn i sanntid fra StartBANK og blir synlige i Infobric Site. Da kan du raskt se om leverandøren er godkjent, ikke godkjent eller mangler helt i StartBANK. Da kan du alltid være trygg på at du enkelt får oversikten du trenger med den riktige informasjonen til enhver tid.
Kostnadsfritt tilgjengelig for kunder
Funksjonaliteten er allerede klar til bruk for kunder som har Infobric Site. Integrasjonen krever ingen oppdateringer eller installasjoner for å komme i gang, og den kan tas i bruk helt kostnadsfritt hvis du allerede bruker systemet.