Lukk
Tempus har i mer enn 30 år utviklet og levert systemer som bistår selskaper til en enklere arbeidsdag. Tidsregistreringssystemet har vært sentralt siden starten, der kundene har verktøy som gir oversikt over tidsforbruk og andre viktige ressurser i virksomheten. I dag leverer Tempus en komplett digital løsning som er skreddersydd etter kundens behov og kan integreres med de fleste ERP- og lønnssystem. I tillegg til tidsregistreringssystem tilbyr Tempus også en løsning for elektronisk mannskapsliste som brukes av byggefirmaer i både Norge og Sverige. Totalt finnes Tempus sine systemer på ca. 2 300 prosjekter i Norden.
Kjøpet av Tempus er et strategisk viktig steg for Infobric, som siden 2016 har vokst kraftig i det svenske markedet. De siste fem årene har Infobric satset på å etablere sitt varemerke innen byggebransjen i Norge. Sammen med Tempus forsterker Infobric sin posisjon og sitt tilbud, samt tilfører selskapet kompetanse innenfor blant annet produktutvikling og salg i det norske markedet.
”
Norge er vårt neste satsingsområde og oppkjøpet er et viktig steg på Infobrics vei mot å bli den ledende digitaliseringspartneren for den nordiske byggebransjen. Gjennom Tempus får vi mer enn 30 års erfaring og kompetanse innen brukervennlige løsninger for blant annet tidsregistrering, samt at vi styrker vårt produkttilbud for å hjelpe våre kunder å øke sikkerheten og effektiviteten i sine byggeprosjekt,»
– Dan Friberg, Adm.dir for Infobric AB
Samlet vil konsernet omsette for mer enn 200 MSEK og ha totalt ca. 80 medarbeidere. Løsningene vil til sammen være i bruk på nærmere 15 000 byggeplasser i Norden.
Vi ser et stort potensiale i å vokse sammen i Norge de neste årene. Byggebransjen står foran en stor digital transformasjon samtidig som bransjen fortsatt går på relativt høyt trykk. Dessuten øker både lov- og samfunnskrav samt bransjens egne forventninger trykket på næringen for å forbedre holdbarheten i virksomheten både økonomisk, sosialt og miljømessig. Infobric får nå ytterligere kraft og kompetanse til å utvikle løsninger rundt dette for alle involverte aktører, fortsetter Dan Friberg.
”
Infobric og Tempus har sammen en kompletterende produktportefølje som gir våre kunder raske og enkle muligheter til å videreutvikle sin digitaliseringsprosess med samme leverandør. Felles kompetanse og erfaring vil styrke produktutviklingen og gi markedet effektive og fremtidsrettede løsninger.»
– Claus H. Olsen, Adm. dir Tempus AS
For mer informasjon, kontakt oss:
Dan Friberg, VD, Infobric AB
+47 707 88 75 44, dan.friberg@infobric.se
Emil Lindqvist, Administrasjonssjef, Tempus AS
+47 98 23 92 30, emil@tempus.no
Christoffer W. Thorsen, Sale, Tempus AS
+47 95 74 46 48, cwt@tempus.no
Om Tempus
Tempus er en systemspesialist som gir din bedrift bedre oversikt over tid, prosesser, oppgaver og personal i en digital løsning. Vi leverer løsninger som er skreddersydd dine behov og tilpasset din arbeidsdag. Med Tempus sparer du tid, reduserer kostnader og får full kontroll over egen virksomhet. Tempus leverer en digital løsning for mobil datafangst og håndtering av innsamlede data. Informasjonen kan enkelt overføres til andre systemer, som til lønn, regnskap og fakturering, prosjekt, HMS og andre programmer. Tempus har utviklet forskjellige moduler som tilfredsstiller ulike krav. Sett sammen en løsning som fungerer for din bedrift, uten skjulte kostander
Om Infobric
IT- og elektronikkselskapet Infobric utvikler løsninger som øker effektiviteten og sikkerheten på byggearbeidsplasser. Selskapet er markedsleder i sin nisje og har en sentral rolle på mer enn 12 000 byggearbeidsplasser, med flere av Europas største bygge- og maskinutleiefirmaer blant sine kunder. Kjernen i Infobric sitt produkttilbud er den web-baserte tjenesten Infobric Ease, som kommuniserer med flere 10 000-talls IoT-produkter i sanntid. Gjennom årene har selskapet vunnet flere priser for sine innovative løsninger. Infobric eies i dag av Summa Equity, et Private Equity selskap som investerer i selskap som bidrar til FNs globale holdbarhetsmål.